Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

07 Juni 2005 | Thailand, Chiang Mai

Hallo,

Leuk mensen, al die berichtjes!
Opweg naar Chiang Mai ben ik helaas de Duitse meisjes kwijtgeraakten dus maar alleen verder gegaan. Rond Chiang Mai (ligt in het Noorden) heb je heuvels met allemaal stammen uit Myanmar, Mongolie enz. die het in hun eigen land om een of andere reden niet meer ok hadden. Die zijn dus naar Thailand gekomen. Ik heb hier een 3 daagse toer gedaan langs verschillende stammen en door de jungle lopen.
Die mensen wonen echt geweldig. Ze hebben huizen op palen, de kippen en varkens lopen gewoon los rond en... de mannen koken! Geniaal gewoon. De kippen gaan 's nachts in een soort manden, 1 kip + bijbehorende kuikens in een mand, zodat ze niet opgegeten worden. Er schijnen nogal wat tijgers en slangen rond te lopen (die we overigens gelukkig niet tegen zijn gekomen). Verder verbouwen ze rijst, hebben ze buffels en hun enige inkomen is van de toeristen. Die varkens zijn echt zo cool... Biggetjes overal. Rond etenstijd komen ze gewoon weer terug.
In de jungle hebben ze trouwens veel insekten, echt heel groot. Brr... de gewone spinnen zijn al behaard en 5 cm minstens. En ik heb nog een wandelende tak gezien :). Verder nog even een stukje op een olifant gezeten en... gebamboeraft. Volgens iedereen die ik tegenkwam is dat een hele relaxte bezigheid, alleen hadden wij net een tropisch buitje van een uur achter de rug, dus de rivier was een grote modderstroom met takken en al (zie tv beelden van overstromingen in azie). Stel je daar dus een bamboevlot op voor (11 bamboestrengen aan elkaar geknoopt, 3 natte toeristen en 1 sterke stoere Thai met een lange stok). Goed, dat werd dus een modderig verhaal, maar wel superleuk.

Groetjes Annette

• 07 Juni 2005 - 16:47

Linda:

hey, super verhaal, ben natuurlijk jaloers dat ik weer in NL zit, maar gelukkig hebben wij ook geen tropische buitjes (maar helaas ook helemaal geen zon of iets anders wat het leven hier wat dragelijker kan maken, behalve dan patat speciaal :-)) anywayzz.. veel plezier nog daar en de volgende keer wel komen eten hoor wanneer we weer gaan BBQ-en met het 4e jaar!!!

• 07 Juni 2005 - 21:36

EeeeyLiene:

ja de BBQ was wel geslaagd, maargoed die kan zeker niet op tegen zo'n trekking door de Thaise bushbush! Dat bamboeraften lijkt me echt wel supergaaf, ging bij ons jammergenoeg niet door omdat het al een week achtereen aan het regenen was...
    Nou, geniet verder nog van je vakantie en vergeet niet te shoppen in Chiang Mai, dat is helemaal geweldig daar! :-)

• 08 Juni 2005 - 07:05

Sijmentje:

wat heerlijk dat je ons zo laat meegenieten van je belevenissen we zien al uit naar het volgende bericht

• 08 Juni 2005 - 07:22

Rianne:

heey, wat een super spannende verhalen zijn dat zeg! K ben echt jaloers op je! (behalve dan die insekten en spinnen, hou die maar daar) Maar de rest is echt super gaaf! Jammer trouwens dat je die meiden bent kwijt geraakt. Ik heb by the way ook nog wel een toffe mededeling, want ik zit in Thymos!! En Tobias ook! Nog veel plezier daaro! En we horen van je!

• 08 Juni 2005 - 08:32

Annefleur:

Heej An, super gaaf al je verhalen. Had ik toch niet meegekund in je rugzak? :)Veel plezier en enjoy! Ok doeg!!

• 08 Juni 2005 - 10:11

Anja OWK:

Klinkt allemaal als een super ervaring.
    Leuk om te lezen hoor !!!
    Heel veel plezier
    Anja

• 09 Juni 2005 - 12:28

Hans Hangjeugd:

Hey Anny, het is nog net niet zo stoer als in Indiana Jones, maar het komt in de buurt. Trouwens dat mannen koken was op 4B al de normaalste zaak van de wereld. Alleen de vrouwen die de afwas zouden moeten doen....tsja zou dat daar ook zo zijn?!! :)

• 10 Juni 2005 - 18:57

Esther:

eejjj, alles ok dus:) maarre, probeer je nou je gemis aan paarden goed te maken door op een olifant te gaan rijden?? Hmm... dubieus... zien we binnenkort pics? dikke kus en knuffel, esther &co