Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

03 Juli 2005 | Laos, Luang Prabang

Hallo,

Bedankt voor alle e-mailtjes. Sorrie als ik eens eentje niet beantwoord, maar meestal valt de boel hier uit en na de zoveelste keer opstarten en wachten heb ik het wel eens een beetje gehad -> het ligt dus niet aan jullie :).

Ondertussen vermaak ik me prima in Luang Prabang. Vientienne, de hoofdstad, was een beetje te vergelijken met Wageningen, misschien nog wat rustiger en een minder hoogbouw. Echt dichtbevolkt is dit land bepaald niet. In Vang Vieng heb ik een kanotocht gemaakt, wat nogal grappig was aangezien ik de enige was die kon kanoen (15 niet), onze gidsen met z'n 2en in een tweepersoonskano vooropvoeren en bij elk waterversnellinkje de helft van de kano's omsloeg, waarop ze tegen de stroom in ongeveer 10 minuten erover deden om de 'slachtoffers' te bereiken. En het type kano dat ik had zou Utoq (mijn kano'tje thuis) aardig wat grijze haren bezorgen, maar het gaat om het idee natuurlijk. Haloverwege raakten er 2 mensen kwijt, waar een gids met mijn kano achteraan ging. Dat was voor het laatst dat ik m'n kano zag, dus kon ik tussen 2 duitse meisjes in een 2 persoons kano klimmen en heb alle waterversnellingen in kleermakerszit gedaan. Onze kano ging ook nog lek en toen dat verholpen was en we samen met de gidsen de groep gingen inhalen bleken ze bijna allemaal gekapseisd ergens in de bosjes te liggen. Halverwege gingen we nog een grot bekijken die grotendeels onder water lag, dus moesten we allemaal op een band gaan liggen en ons aan een touw door de grot heen trekken. Een heel claustofobisch avontuur, maar wel leuk en mooi. Uiteindelijk, wonder boven wonder, zijn we nog levend aangekomen ook.
Nu Luang Prabang dus. Een erg mooie koloniale stad met leuke huisjes waar zich waarschijnlijk ook de mooiste waterval van Laos bevind. Overal zijn kleine straatjes en gangetjes en stoepjes en winkeltjes. Het oude gedeelte wordt omsloten door twee rivieren.
Met 2 stelletjes ben ik ook naar de disco geweest. Jaja. Begint om 9 uur hier en gaat om half 12 dicht. Eerst begonnen ze allemaal Thais te dansen (dubieuze, maar erg mooie handbewegingen) maar later werdt de muziek wat westerser en durfden we onze dansstijlen te meten met de locale bevolking. Met m'n 1.83 m had ik heel wat bekijks... ten hoogt van m'n navel ;-).
Morgen ga ik richting de Vietnamese grens, op een plek die nog niet zo lang open is voor buitenlanders, dus ik ben benieuwd. Voor de mensen die zich zorgen maken dat ik niet meer aan de slag ga met de vietnamese meervallen, de 13e moet ik me melden op het vliegveld van Saigon en dan begint het harde doch hopelijk interessante leven van de student weer.

Groetjes Annette

  • 04 Juli 2005 - 20:02

    Josee:

    Staan we hier met z'n 3en voor het scherm om jouw verhaal te lezen: het lijt wel bioscoop. begrijp ik goed dat ik met 164 cm "lang" nu daar een grote meid ben? Veel plezier.

  • 04 Juli 2005 - 21:50

    Hans Hangjeugd:

    he annette dat bekijks ligt volgens mij niet aan die 1.83 hoor, maar meer aan de naveltruitjes :) . Maar ruige kanotocht trouwens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 118696

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 01 Mei 2018

Mid-life retirement

18 Februari 2013 - 18 Februari 2015

Prince Edward Island

26 Juni 2011 - 17 Februari 2013

Europa

18 Juni 2010 - 07 April 2011

Werk in Hanoi 2010

11 Augustus 2009 - 06 December 2009

Werk in Hanoi 2009

30 Mei 2009 - 01 Augustus 2009

rondje Australie

20 Februari 2009 - 07 Maart 2009

Kungsleden

26 December 2008 - 31 Januari 2009

Indonesie

17 April 2008 - 20 December 2008

Werk in Hanoi

13 Augustus 1983 - 31 December 2007

Nederland

01 Juli 2007 - 30 September 2007

Rondje Noordkaap fietsen

19 Mei 2005 - 05 December 2005

ZO Azie + stage Can Tho

Landen bezocht: