Sapa, Halong bay en Hong Kong - Reisverslag uit Oostwold, Nederland van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Sapa, Halong bay en Hong Kong - Reisverslag uit Oostwold, Nederland van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Sapa, Halong bay en Hong Kong

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

05 December 2005 | Nederland, Oostwold

Hallo,

Ik ben weer in Nederland! Het is hier koud en nat (jullie weten er alles van waarschijnlijk, maar toch...). Maar het is ook wel ok om weer thuis te zijn, hoewel ik de andere kant van de wereld al wel een beetje mis. Deze week blijf ik in het noorden en dan ben ik van plan weer richting Wageningen te gaan.

Om nostalgische reden volgt hier nog even een terugblik op de laatste weken na m´n modderavontuur in Hue.

Sapa stond eerst op het programma, waar het nog kouder was dan in en om Hue. Klappertandend slapen met 2 dekens om enzo. Binnenshuize verwarming doen ze daar niet aan. Daar heb ik een tocht gemaakt in de bergen naar allemaal hutjes van etnische minderheden wat echt supermooi was. (Het landschap alleen al was zeker de moeite waard trouwens.) Een nacht ben ik bij die mensen blijven slapen, en dat was heerlijk warm. Met z'n allen (5 medetoeristen) rond een vuurtje zitten is toch een stuk beter dan rillend in een koud restaurant vertoeven.

Na Sapa ben ik doorgegaan naar Halong bay. Daar was het gewoon bikiniweer gelukkig, dus lekker veel gezwommen tussen de supermooie bergen die uit het water komen. De eerste nacht sliep ik op een boot samen met een spaanse flamengo danseres die een jaar in Japan optrad en nu 10 dagen vakantie had. Zo ontmoet je nog eens iemand.... Verder nog wat gewandeld op een van de eilandjes en een kanotochtje gemaakt (finaal verdwaald tussen alle bergen en door puur toeval onze boot weer terug gevonden). Het was echt prachtig al met al.

Na nog een dagje Hanoi was het zaak het vliegtuig naar Nederland te pakken. Mijn overstap in Hong Kong had ik iets langer gemaakt door met een vroeg vliegtuig te vertrekken, dus heb ik nog een dagje door Hong Kong gedwaald. Vooral de sky line in de nacht is erg indrukwekkend! (zie foto´s) Wel een enorm schone stad (je krijgt een bekeuring als je troep laat vallen op de straat) en een megaverschil met Hanoi. Natuurlijk ook nog even opzoek geweest naar electronica-koopjes :).

´s Nachts ben ik met het vliegtuig doorgereisd naar Nederland (13 uur) en nu ben ik er weer! Raar maar waar.

Groetjes Annette

• 05 December 2005 - 14:05

Ankla:

Hoi Annette! Blij te horen dat het leuk was de laatste weken! Net op tijd om Sinterklaas en kerst te vieren! Groetjes!

• 05 December 2005 - 17:11

Hans Hangjeugd:

Hee Annette bij jij de nieuwe vrouwelijke tegenhangster van sinterklaas die op 5 december even nederland aan komt doen? Nou een fijne sinterklaas dan maar en geniet van het mooie weer in Nederland :)

• 05 December 2005 - 20:17

Cees Vada 1925:

Welkom thuis!
    Beloofde fruitmand komt heus wel.

• 06 December 2005 - 05:58

Gerke En Katja:

Hoi Annette!
    Hier even een groet uit Heerenveen (weet je nog Koh Pagnan...)We hebben niet echt gecorrespondeerd met elkaar maar we hebben je avonturen wel met veel belangstelling gevolgd...Lange leve het internet. Blij dat je weer veilig thuis bent en heel veel succes met je studie!