nog maar 2 weken!! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu nog maar 2 weken!! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

nog maar 2 weken!!

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

18 Juni 2007 | Nederland, Wageningen

Hoi allemaal,

Hier nog een korte update voor het echte vertrek op 2 juli. Eerst even een kort overzicht van hoe het allemaal begon......
(Voor de niet-Rianne kenners; Rianne is een goede vriendin van me die samen met me de middelbare school heeft overleeft, nu ook in Wageningen studeert en moedig genoeg is om 3 maanden lang met me op te willen trekken.)

Annette: 'Hee Rianne, hoe gaat het? Wat heb jij in de zomervakantie (vorig jaar) gedaan?'
Rianne: 'Ow, een beetje gefietst'
Annette: 'Leuk, hoever dan?'
Rianne: 'Als je alles optelt best ver eigenlijk, dan was ik al halverwege Spanje geweest.'
Annette: 'Wow, das een eind.'
Rianne: 'Jee, we kunnen volgend jaar wel op fietsvakantie gaan.'
Annette: 'Ja leuk, dan fietsen we nog ietsje door, ik heb altijd al eens naar Marokko willen gaan.'
Rianne: 'Ja, dat lijkt me leuk, maar het is wel warm daar in de zomer.'
Annette: 'Hmmm, das waar. Zullen we dan maar de andere kant op?'
Rianne: 'Ja leuk, Scandinavie lijkt me wel wat.'
Annette: 'Mij ook wel, zullen we naar de Noordkaap gaan?'
Rianne: 'Gaaf, doen we!!'

Zo ging het dus ongeveer een half jaar geleden. Nu staan we 2 weken voor vertrek al te trappelen van ongeduld. En een beetje te trappelen van de drukte, want er moet nog veel afgerond worden.

De plannen zijn ruwweg om vanaf Oostwold (m'n ouders dorpje in Groningen) naar Frederikshaven in Denemarken te gaan -> dan over te steken naar Stokholm -> Upsala -> Umea (daar woont een tante van me die heeeeel veel bosbessen op haar grond heeft die ik nu al kan horen roepen 'eet me, eet me' :)) -> Noordkaap (Het doel van onze tocht, extra uitdaging is om op m'n verjaardag (13 augustus) op t topje van Europa's vaste land te staan) -> Finland -> St. Petersburg -> Esland -> Letland (even een bezoekje aan Hens, een oud huisgenootje)-> Litouwen -> Polen -> Duitsland en weer thuis.

Dusss... Een kleine 8000 km in 3 maanden met zo'n 100 km fietsen per dag. En natuurlijk alleen maar zon en wind mee!! Hahaha ;).

Eens per week of 2 weken gaan we proberen internet tegen te komen om een stukje te schrijven. Als dat niet lukt lukt het niet, maaruh.. niet persoonlijk opvatten dan, waarschijnlijk hebben we het te druk met bomen tellen :).

In noodgevallen weten m'n ouders altijd hoe ik te bereiken ben (m'n telefoon gaat niet mee). Je kan ze bereiken via 050-5515845.

2 Juli gaat voor ons het festijn dus beginnen. Ik hoop dat jullie ook allemaal een leuke, spannende of koude (de Nieuw-Zeeland gangers) zomervakantie tegemoed gaan. Veel plezier allemaal en tot over een poosje!
Sommige dingen moet je gewoon doen!!

Groetjes,
Annette

  • 18 Juni 2007 - 09:23

    Ankla:

    Hey! Superveel plezier allebei de komende maanden ik hoop dat jullie inderdaad wat meer zon en minder regen hebben dan we de afgelopen tijd in Nederland hebben gehad!! Ik kijk uit naar jullie belevenissen en foto's!!
    x Ankla

  • 18 Juni 2007 - 09:46

    Robert:

    Succes en sterkte met de zadelpijn!

  • 18 Juni 2007 - 09:52

    Hens:

    In Letland kan het ook gemakkelijk 35 graden worden zomers, dus bereid je maar vast voor. En denk aan het visum voor Rusland...
    Zie jullie wel in Valmiera, Letland. Succes

  • 18 Juni 2007 - 10:17

    Anja De Vr(Oostwold):

    Hallo Annette,

    Super leuk, Fietsvakantie is voor mij al jaren een echte vakantie dus snap jullie helemaal. En drie maanden is echt super...
    Op TV was een stel die zelfs 9 jaar op fietsvakantie zijn gegaan...

    Ik houd het dit jaar in Nederland, maar rondje Nederland op de fiets is ook prima in het beperkte aantal vakantiedagen.

    Zou zelf eigenlijk o.a. naar Kiel fietsen (heb ik een vriendin wonen/ komt nu naar NL) maar wegens een nieuwe kruisband toch even iets dichterbij blijven. En of ik zoals jullie de Noordkaap zou redden in mijn vakantiedagen???
    Misschien gewoon eens daarvoor vrijnemen van mij werk...

    Nogmaals super, en heel veel plezier, en niet veel lekke banden want dat is toch echt het minste van fietsen.
    Veel minder dan alsmaar de tent opzetten, of gaan jullie in Hostels?

    Groetjes Anja de Vries Oostwold

  • 18 Juni 2007 - 10:40

    Hans Hangjeugd:

    He Annette,

    Wow dit is wel erg ruig zeg. Ik wist niet dat de fietstocht zo giga wordt. Ik hoop dat jullie in ieder geval veel plezier gaan hebben onderweg en veel mooie dingen mogen zien en meemaken en wel zoveel dat heimwee naar het altijd regenachtige en kille Nederland niet aan de orde is.

    Trouwens ik mag hopen dat jouw fiets in betere toestand is als die van mij. Anders worden het 8000 zware kilometers hoor. Neem anders naast je bandeplaksetje ook een flex mee, was op 4B ook altijd handig gereedschap. :) Nou goeie reis gewenst en pas je op dat je niet 10 jaar weg bent!

    groetjes Hans

  • 18 Juni 2007 - 12:09

    Charel:

    Yellow,
    Veel suc6 en natuurlijk massas fun!!
    De groeten daar in't noorden :)
    kiss
    Charel.

  • 18 Juni 2007 - 13:44

    Miriam:

    Hej Annette!

    Kun je hier ook niet even langskomen? Ik lig wel op de route geloof ik :D
    Zie hoteknoteknackebrotemim.waarbenjij.nu ;)

    Succes en veel plezier!!
    Miriam

  • 18 Juni 2007 - 17:29

    Katja:

    Hey Annette,
    Das weer eens wat anders dan luierend op het strand in Thailand lassies drinken
    ;-). Supergaaf dat je dat gaat doen zeg! Ik word al moe wanneer ik er alleen aan denk..(nou is mijn conditie ook niet zo best ha ha). Heel veel succes en plezier en we kijken nu al uit naar je berichten!
    Groetjes Katja (en Gerke natuurlijk)

  • 18 Juni 2007 - 19:22

    Jisca:

    Hey,
    Gaaaaaf zeg! Had tijdje terug al wel van je gehoord dat je op fietsvakantie wou, maar ik had niet door dat het zo serieus allemaal al was :) Heel veel plezier in ieder geval, en aan de ene kant ben ik best jaloers op je hoor! Fietsen door Zweden is supergaaf :) Maar ehh, aan de andere kant, best ver hoor, en best zwaar lijkt me. Ze hebben daar ook heuvels enzo, niet zo plat als hier ;)

    Heel erg veel plezier in ieder geval gewenst, en geniet er van!

    Groetjes Jisca

  • 18 Juni 2007 - 19:31

    Sijmentje:

    leuk annette en rianne we genieten nu al mee veel plezier met de voorbereidingen we lesen zeker mee en vanaf 29 juni zijn wij weer in bennekom op de manege zonder drempels, vorig jaar kwam je pizza eten dat was erg leuk groeten van de fam bloem

  • 18 Juni 2007 - 21:02

    Stephan:

    wow! Het komt dichtbij he.. :)

    Voor mij het einde ook, maar ik geniet nog even van San Diego :D

    Heel veel plezier alvast!

    Groetjes
    Stephan

  • 19 Juni 2007 - 08:14

    Eline:

    Hej Annette,
    Klinkt echt super!
    Lijkt me wel zwaar om 100 km per dag te fietsen...pfffff.
    Heel veel plezier en succes met alles!
    Groetjes,
    Eline

  • 10 Juli 2007 - 14:47

    Marc En Ineke:

    wij maar kijken waar je nu zit........
    ben je wel op weg naar het hoge noorden????

  • 12 Juli 2007 - 06:49

    Agnes:

    wow, dat is wel weer heel wat he. Succes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 118685

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 01 Mei 2018

Mid-life retirement

18 Februari 2013 - 18 Februari 2015

Prince Edward Island

26 Juni 2011 - 17 Februari 2013

Europa

18 Juni 2010 - 07 April 2011

Werk in Hanoi 2010

11 Augustus 2009 - 06 December 2009

Werk in Hanoi 2009

30 Mei 2009 - 01 Augustus 2009

rondje Australie

20 Februari 2009 - 07 Maart 2009

Kungsleden

26 December 2008 - 31 Januari 2009

Indonesie

17 April 2008 - 20 December 2008

Werk in Hanoi

13 Augustus 1983 - 31 December 2007

Nederland

01 Juli 2007 - 30 September 2007

Rondje Noordkaap fietsen

19 Mei 2005 - 05 December 2005

ZO Azie + stage Can Tho

Landen bezocht: