Kaap Ca Mau - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Kaap Ca Mau - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Kaap Ca Mau

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

04 Mei 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi,

Even een berichtje voor ik weer thuis ben. Afgelopen week een weekje vakantie was echt fijn. Ik ben dinsdag van Hanoi naar Ho Chi Minh City gevlogen, waar ik samen met een knotsballer uit Wageningen die stage aan het lopen is in Dalat (Alex) naar Can Tho gegaan om het gezin waar ik 5 maand gewoond heb op te zoeken. Het was echt super om iedereen weer te zien. De moeder van Mr. Ai woont nu even in huis omdat Dung in Gent zit (Dung is de vrouw des huizes, met een man alleen loopt het natuurlijk allemaal in de soep :))en die had echt een superschattig hondje meegenomen: Chilli. Het wurmpie was in het begin doodsbang voor me (hij is kleiner dan m'n maatje 42), maar na een tijdje kwam ie gewoon tevoorschijn als ik hem riep (zie foto). Ook de studenten die ik toen der tijd geholpen/begeleid heb hadden elkaar opgetrommeld om met z'n allen bij te praten. Erg gezellig! Ze hebben allemaal goede banen, 2 zijn er nu Engels aan het studeren en hopen op een beurs voor een PhD in Europa.

Daarna ben ik met Quyen en Alex naar Cape Ca Mau gegaan. Ca Mau stond vorige keer ook al op m'n verlanglijstje, maar toen was ik er niet aan toe gekomen. Ongemerkt heb ik een soort van voorkeur voor bijzondere landpunten: Noordkaap met Rianne, meest westelijke puntje van het vaste land van Europa (in Portugal toen ik een paar teamgenoten wist over te halen tijdens een korfbalpromotietrip op een vrije dag een fiets te huren en toevallig (;)) die kant op te fietsen). Hier in Vietnam hebben ze ook een soort Noordkaap, en wel Cape Ca Mau. Vietnam loopt in een soort van S en jawel, Cape Ca Mau is het laatste puntje van de S, waar Vietnam ophoudt. Het meest zuidelijke punt is een eiland waar ik wel een fototje van heb, maar er zitten allemaal militairen dus hebben we het maar bij de Kaap gelaten. Het is een soort pelgrimsoord net als de Noordkaap met een mooi beeld. En ook, vergelijkbaar met de Noordkaap, is de weg er naar toe minstens zo mooi. Zo vaar je vanaf Ca Mau city nog zo'n 4 uur met een turbospeedboot naar beneden door allemaal kronkelriviertjes in het grootste moeras ter wereld. Aan het eind wordt het allemaal mangrove, wat ook super is om te zien. Een broedkamer voor heel veel vissen. Vlak bij Kaap Ca Mau is een wandelweg op palen door het mangrovebos gemaakt zodat je er doorheen kan lopen. Super. Het begon zelfs te regenen, wie wil er nou niet in een tropische bui in een mangrovebos zitten!! (Nee?? Hmm..., ik wel dus :D). En als mooi cadeautje de boottocht terug (wegen hebben geen zin in die uithoek van de delta). En als minder mooi cadeautje de busrit terug naar Can Tho en Ho Chi Minh city. Maarja, je moet er wat voor overhebben....

Al met al zit ik nu weer op Kuala Lumpur (me te vervelen, het verhaaltje wordt steeds langer... sorrie!!) op weg naar huis. Tot snel dus.

Groetjes,
Annette

• 05 Mei 2008 - 14:34

Hens:

Interessante visjes daaro, die ben ik hier nog niet tegen gekomen...

• 06 Mei 2008 - 15:32

Alex:

topuitje!

succes weer in Wageningen.