Hen gap lai Nederland - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Hen gap lai Nederland - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Hen gap lai Nederland

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

09 Augustus 2008 | Vietnam, Hanoi

Hoi Allemaal,

De alpen waren echt helemaal super. Ik zat in het Otztal en heb daar eerst een C1 cursus gedaan waarin we allemaal bergwandel dingen leerden waaronder ook het lopen over een gletsjer met stijgijzers en pikkel en alles wat ermee temaken heeft. We hebben ook een huttentrektocht over de gletsjers gemaakt en de Wildspitze beklommen. Na de cursus heb ik zelf nog een huttentrektochtje gemaakt en vervolgens nog een paar dagen gefietst en gemtbd. Heerlijk, de foto’s spreken voor zich denk ik.

Het was alleen een beetje jammer dat de terugreis 17 uur duurde, in Stutgard sloeg de bliksem in het station toen mijn trein er was, dus was het vanaf dat moment 1 grote chaos. Ik bedacht me dat Innsbruck-Wageningen ongeveer evenver duurde als Wageningen-Hanoi, maar dat was helaas niet zo. Toen ik namelijk een paar dagen later in Hong Kong stond met 1.5 uur overstaptijd bleek er net een typhoon aan te komen waardoor we 9 uur vertraging opliepen. Tja, met die storm buiten en regen is het ook geen optie om lekker de stad in te gaan, dus maar 9 uur vervelen op het vliegveld. Toen we weer een poging ondernamen bleek, na half op de opstijgbaan te staan dat er een mechanisch probleem was en we weer terug gingen. Volgende vertrek: over 6 uur, als er een ander vliegtuig was wat ons mee kon nemen. Volgens een barman achter wiens bar ik een relaxt slaaphoekje had gevonden was bij de vorige typhoon het vliegveld 48 uur vol geweest met gestrande mensen. Ze hebben daar niet voor niks een zacht vloerkleed blijkt…

Een Vietnamees uit het vliegtuig zei dat hij me wel een lift naar de stad kon geven vanaf het vliegveld (we kwamen om 3 uur ’s nachts aan) en me bij een hotel kon droppen. Het hotel waar hij naar toe ging vond hij niet zo geschikt, toen zei de vrouw die hem ophaalde dat ik wel bij hun kon slapen. Super natuurlijk, dus na een flinke wodkateug om 3.30 kon ik bij een Vietnamees gezin eindelijk de luiken sluiten.

In Hong Kong had ik me tijdens het wachten maar eens vermaakt met het zoeken naar een kamer in Hanoi op internet. Gevonden, gemaild (ik zat er toch wel even) en ik kon meteen de volgende dag (ondertussen dezelfde dag) langskomen. Er wonen wat Amerikanen, het huis is blauw en hoewel ik nu nog in een donker hok zit kom ik over een maand in de lichtste kamer, groter en met balkon. Toen ze zei dat ze klimt en gordel+klimschoenen mee had (ik ook) waren we helemaal blij. Ik kon meteen intrekken en het was niet zo ver van de Vietnamesen waar mijn spullen nog stonden. Snel geregeld dus. Mijn adres is nu:

House #57
Lane 210/41/11 Doi Can
Hanoi
Vietnam
tel: 0084-4-7236510

Het is wel een uurtje bussen naar m’n werk, maar ja, als ik buiten de spits ga valt het wel een ietsje mee. Als ik er genoeg van heb zoek ik wel weer wat anders.

Dus: so far, so good. Ff een beetje heimwee, maar dat hoort bij de eerste weken, k moet me er nog ff bij neerleggen dat ik nu hier woon en weer opnieuw kan beginnen met m'n leven inrichten. Komt goed :).

Groeten,
Annette

Voor de bezorgden onder u: ik zit op 1 minuutje lopen van het buitenlanderziekenhuis...

  • 09 Augustus 2008 - 10:31

    Aukje:

    Hallo Annette,
    Zo te lezen heb je weer het een en ander meegemaakt.Je blijft ondernemend.Ik vind het altijd erg leuk om je verslagjes te lezen en te merken hoe je er van geniet om zo in vrijheid je eigen gang te gaan.Je gaat dus nu weer aan het werk, is ook wel nodig om al je tochten te kunnen bekostigen!Ik hoop dat je je gauw weer op je gemak zult voelen en dat de heimwee plek maakt voor je eigen leven daar.
    Hartelijke groet Aukje

  • 09 Augustus 2008 - 16:03

    Gerke En Katja:

    Hoi!

    Leuk om weer wat van je te horen. En wat leuk dat je nu alweer in Vietnam bent! Wij hebben er een supertijd gehad in ieder geval (volgens mij heb je onze berichten ook wel gehad). Heel veel plezier daar in ieder geval en we hopen nog veel van je te horen..

    Gr Gerke en Katja

  • 10 Augustus 2008 - 20:36

    Lodey:

    Oi, Oi, nu zit je alweer in Hanoi; vorig jaar was je al bijna op de noordkaap; ik moet je nog even groetne van de bosbessen, die hier volop geplukt worden door Thailanders.
    Ha det!!!!!

  • 11 Augustus 2008 - 06:20

    Tobias:

    Heej Annette,

    Heel veel succes en plezier in Vietnam. De foto's zien er super uit van oostenrijk!!

    Groetjes,
    Tobias

  • 11 Augustus 2008 - 09:37

    Andre:

    Heej Annette,

    Af en toe krijg ik een mailtje als je je site weer hebt geupdate. Het verbaasd me steeds weer!! Mooie verhalen hoor & wat zie je een hoop! Reizen is verslavend he ;) haha. Geniet er maar enorm van!

    Alle goeds gewenst & een dosis hollandse groetjes!!

    Andre T.

  • 12 Augustus 2008 - 05:46

    Ruud:

    Hoi Annette,

    Superverhaal, elke keer weer leuk om je berichtjes te lezen.
    Jammer dat je er onlangs niet bij was op het zilte nat, maar je had je portie al gehad begreep ik ;-)

    Prachtig lijkt me dat klimmen op gletsjers.
    Zijn er nog wel takken van sport die je nog niet uitgeoefend hebt?

    Heel veel succes in Hanoi en, heimwee of niet, via internet lijkt alles toch dichtbij?

    Groeten uit Wijckel

  • 13 Augustus 2008 - 07:52

    Sjoerd:

    Hej Annette,

    Klinkt allemaal weer super die verhalen.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag, kun je het daar een beetje vieren? Veel plezier in ieder geval.

    Groetjes

  • 13 Augustus 2008 - 09:48

    Kookies:

    chúc mng sinh nht!!! Ik hoop dat het klopt, maar het is gefeliciteerd in het vietnamees.
    Maak er een mooie dag van.
    Felicitaties van Ruud, Ciska, Rianna en Jildou

  • 13 Augustus 2008 - 10:13

    Charel:

    Yellow Annette,

    Proficiat!!
    KWens je een fijne verjaardag en uiteraard nog veel plezier in Vietnam!!!
    x
    Charel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Annette
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 118697

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 01 Mei 2018

Mid-life retirement

18 Februari 2013 - 18 Februari 2015

Prince Edward Island

26 Juni 2011 - 17 Februari 2013

Europa

18 Juni 2010 - 07 April 2011

Werk in Hanoi 2010

11 Augustus 2009 - 06 December 2009

Werk in Hanoi 2009

30 Mei 2009 - 01 Augustus 2009

rondje Australie

20 Februari 2009 - 07 Maart 2009

Kungsleden

26 December 2008 - 31 Januari 2009

Indonesie

17 April 2008 - 20 December 2008

Werk in Hanoi

13 Augustus 1983 - 31 December 2007

Nederland

01 Juli 2007 - 30 September 2007

Rondje Noordkaap fietsen

19 Mei 2005 - 05 December 2005

ZO Azie + stage Can Tho

Landen bezocht: