Waar blijft (de) tijd? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Waar blijft (de) tijd? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Waar blijft (de) tijd?

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

29 Juli 2010 | Vietnam, Hanoi

Guys oi,

Al weer ruim een maand bevind ik me hier in Loempialand, dus hoog tijd voor een update.

Net als alle andere Loempialandbewoners ben ik blij dat voetbal voorbij is. Met 5 uur tijdverschil vonden de late wedstrijden om 1:30 plaats en dat was niet erg bevorderlijk voor onze biologische klok, werkproductiviteit en ga zo maar door. Alleen de wallen onder je ogen bloeiden ervan op. Desalniettemin was het meestal de moeite waard om de wekker te zetten en per motorbike naar een kroegje te tuffen, al moet ik bekennen dat we erg blij waren dat de meeste wedstrijden geen verlenging nodig hadden. Helaas viel het laatste doelpunt voor ons niet aan de goede kant, had iemand die octopus nou maar wat extra dollards toe geschoven…

Life itself is prima. Ik heb meteen een oude Chinese motorbike op de kop getikt (20 euro duurder dan m’n Japanse helm, ik moet misschien eens aan m’n prioriteiten gaan werken…) zodat ik lekker door de stad kan tuffen. Ik heb het ding Nemo gedoopt, aangezien we vaak kwijt raken in de stad. We maken mooie avonturen mee samen. Zolang ik niet rechtsaf wil slaan, wil weten hoeveel benzine er nog in zit of ergens tegen aan rijdt is er niks aan de hand. Ik woon in dezelfde kamer als 2 jaar geleden (puur toeval) met interessante mensen zoals een Amerikaan die een roze ballon genaamd ‘Burger’ als huisdier heeft. Voor alle Kreta bezoekers en andere mensen die me een kaartje/proefschrift willen sturen:

Annette Boerlage
Phan Dinh Phung, ngo 25A, #89
Hoan Kiem district, Hanoi
Vietnam

In plaats van zelf Vietnameze taal lessen te nemen ben ik begonnen m’n collega’s Engels te leren. Beter voor iedereen zou ik denken :). Ze krijgen een opdracht van me die ze moeten uitvoeren. Aangezien de resultaten erg leuk zijn, zal ik jullie eens verblijden met wat passages van Nguyen. Ze weet altijd een glimlach op mijn gezicht te toveren.

Eerst een alinea over het dieet van honden in Vietnam voor de veetelers onder ons:

Most of the Dog are easy to raise they can eat several of food for example. They can eat only rice and vegetable if their boss is poor and they also eat fish or meat if their boss are rich

Dan een dagelijkse kijk op het leven met haar dochter:

My daughter was born in 2005, she is a intelligent girl. Yesterday I and she went to bed, she told me that you were the most beautiful person in our family but I said to her that please sleep right now unless I could hit you. She said to me that How could I hit her. I told her that I could use the switch to hit you. She said to me you were too short to reach the switch in the top of table. (This table is very tall that I couldn’t reach it).

Volgende keer meer,

Annette

Link naar wat foto's van de laatste klimsessie in Halong Bay: www.youtube.com/watch?v=8m-AKiKHOqU&feature=related

• 29 Juli 2010 - 06:23

Hilco:

He Zusje,

Dan wil ik eigenlijk ook wel een foot van Nemo zien. Nu Ben ik benieuwd naar je nieuwe scheurijzer.

Spreek je. Gr, H

• 29 Juli 2010 - 06:56

Ankla:

Hoi Annette,

Mooi om te horen dat je het weer naar je zin hebt daar. Ik blijf je verhalen volgen.

Veel plezier en succes met je onderzoek (dat is toch de reden dat je er bent, toch ;))!

x Ankla

• 29 Juli 2010 - 07:51

Wilma:

hey,

Adres staat genoteerd hoor! Maar het duurt nog wel ff voordat je kaartje en proefschrift krijgt, vooral met die Vietnamese post :)

Groetjes!

• 30 Juli 2010 - 13:22

Jaap:

Hey,
    Nice hearing from you again! Morgen ga ik Lonely Planet Vietnam halen. Ook qua werk is er geen probleem in oktober :-).
    Grtz. jaap

• 06 Augustus 2010 - 08:39

Heej Annette:

Super om weer wat van je te horen! Verhaal en foto's altijd leuk om te lezen.

Groetjes,
    Tobias