Rianne en Annette in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Rianne en Annette in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Rianne en Annette in Maleisie

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

05 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi,

Allereerst de beste wensen!

Toevallig kwam ik Rianne tegen op het vliegveld in Maleisie en besloten we samen oud en nieuw te gaan vieren, een goede beslissing ;).

Kuala Lumpur viel een beetje tegen als stad, hoewel we leuk met de olifanten gezwommen hebben. We hadden het geniale plan om oud en nieuw op een eiland met een palmboom en een biertje te gaan vieren en aangezien iedereen zei dat Lankawi het mooiste strand had was dat voor ons een goede reden om daarheen te gaan. Hoewel het hoogseizoen was hadden ze nog 2 bedden op een dorm waar het supergezellig was en die ook nog eens vlak bij het strand lag. Naast wat geluierd (ja, dat kan ik soms ook), gesnorkeld en gebrommerd rond het eiland te hebben was het tijd voor oud en nieuw...

Na ons biertje onder de palmboom aan het strand ter voorbereiding belanden we bij een bandje waarvan de leadzanger de identieke Maleisische tweelingbroer van Karel had kunnen zijn. Erg enthousiast was ie aan het heen en weer springen met zijn gitaar. Helaas zat de microfoon op een stok wat niet echt werkt als je aan het springen bent, maar gelukkig kon het publiek die op het strand rond een kampvuur aan het dansen was de meeste liedjes zelf wel zingen zodat het niet al te erg opviel. Rond 12 uur keek hij een keer op zijn telefoon, begon af te tellen en luide op zijn enthousiaste manier het nieuwe jaar in. Vuurwerk en vuurdansers rond het vuur waren de finishing touch. Na een tijdje kwam 'Karel' met een blonde schone die hij onderweg had opgedoken en hem niet meer los wilde laten langs met op zijn andere hand een dienblad vol wodka. Een Jambee sessie later op het strand met Maleisiers, wat Australische soldaten en erug aangeschoten Zweeds meisje uit onze dorm was ook erg de moeite waard. Al met al een geslaagd feestje dus!

Van daar door naar de Cameron highlands, waar het koud is en regenachtig (net de Nederlandse zomer volgens Rianne). Het dorpje waar we zaten lag op ongeveer 1400 meter. We hebben in de stromende regen het oerwoud bedongen op weg naar een 1840 topje, een theeplantage bekeken (en thee gedronken), de orang ashi (aboriginals) een bezoekje gebracht en nog meer jungle gelopen.
In de jungle zijn stukjes 'mossy forrest'. Dat mos werkt als een soort spaarbekken, het slurpt water op als het regent en geeft het vrij constant af aan de humusbodem als het weer droog is. Door de humusbodem sijpelt het dan vrij constant op de ondergelegen rots en komt ergens in een watervalletje naar beneden. Zo komt tijdens heavy regen niet alles in 1 keer naar beneden.

Genoeg educatiefs, ik zal een paar foto's bijvoegen, dat zegt vaak meer.

Groetjes,
Annette

• 05 Januari 2009 - 11:16

Jan Roelof:

dank voor je stukje, ik ben er altijd blij mee. Leuk wat je verteld over dat mossy forest. Ik wist niet dat dat op die manier werkte. Geniet van de rest van je vakantie.

• 05 Januari 2009 - 13:22

Mirthe:

Leuk om over Maleisie te lezen, dan komen de vakantieherinneringen weer boven :) Ik ben jaloers; ik had ook wel op langkawi willen chillen. Maar hier is het ook leuk in de sneeuw en op het ijs.

Veel plezier nog!

• 05 Januari 2009 - 15:35

Jisca:

Jij ook een gelukkig nieuw jaar! En goede reis verder, maar dat gaat vast lukken :)

• 07 Januari 2009 - 16:04

Aukje:

He Annette,
    Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar, voor jouw vast weer vol avondturen en belevenissen. Leuk om weer een paar foto's er bij te doen, geven een indruk van al het moois dat je tegen komt. Het was erg leuk om je 2 de krstdag even aan de telefoon te horen.
    Geniet van alles wat je tegen komt.
    groet Aukje

• 07 Januari 2009 - 16:04

Aukje:

He Annette,
    Geniet van alles wat je tegen komt.
    groet Aukje

• 18 Januari 2009 - 03:06

Robert:

Gelukkig Nieuwjaar!
    Aboriginals? ik dacht dat die alleen in Aussie rondliepen...
    Leuke fotos btw!