Onderweg naar Chiang Mai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Onderweg naar Chiang Mai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Chiang Mai

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

02 Juni 2005 | Thailand, Sukhothai

Hallo,

Nou, daar was ik weer. Na mijn paar dagen in Bangkok was het fijn om de stad te verlaten. Het is daar zo klein en iedereen zit op elkaars lip. Eenmaal buiten kon ik weer een beetje ademhalen.
Eerst ben ik naar Ayuthaya gegaan, een oude koningsstad die verwoest is. Erg mooi om te zien. Na een tijdje had ik het toeristische gedeelte wel gehad en liep ik wat rond, kwam ik zo maar paardehoefafdrukken tegen in de berm. Ik die volgen natuurlijk (je kent me), kwam ik ineens allemaal loslopende beesten tegen. Geiten steken hier net zo de weg over als mensen, nl. in groepjes van 2 en eerst rechts en dan links kijken (mensen rijden hier aan de verkeerde kant van de weg). Koeien daarentegen lopen gewoon de straat op, met tot gevolg dat iedereen boven op de rem moet en alle roest/rammelbakken het bijna begeven. Dit is zo'n spannend plaatje dat ik steeds vergeet mijn fototoestel te pakken (en te ademhalen ;-)). Wel cool iig. Uiteindelijk kwam ik nog bij een reuzachtige liggende boedha terrecht.
Hierna ben ik met de nachttrein naar Pitsanoluk (vrij vertaalt waarschijnlijk) gegaan, waar ik om 4 uur 's nachts gewekt werd door een oude thai zonder voortanden (brr.. doe mij maar iemand anders ;-)). Van de schrik bekomen ben ik samen met twee Duitse meisjes (waarvan ik uiteraard de namen vergeten ben) in een bushokje in slaap gevallen en later richting Sukhothai gereden ben.
Hier heb je weer een koningsstad, alleen deze is niet een en al ruine, wat inhoud dat ze het iets meer onderhouden en het is momenteel ook echt een park. Beetje erg toeristisch idee, maar toch mooi, al die gebouwen van rond 1300. (Voor inside information zie internet/reisgids ;-)).
Met mij is alles verder ok, ik vermaak me nog prima, eet hier lekker goedkoop (20 baht = avondmaal = ongeveel 40 eurocent). Mensen eten hier als ze honger hebben en thai doen ook niet aan keukens, dus op straat kun je overal eten kopen. Klinkt wat dubieus, maar is echt superlekker.
Helaas ben ik even mijn usb-stekkertje vergeten, dus foto's komen later.

Groetjes Annette

  • 02 Juni 2005 - 12:35

    Annette:

    Ow, en Vada mensen allemaal gefeliciteerd!

  • 02 Juni 2005 - 15:28

    Esther:

    ben nu al jaloers en je bent nog niet eens een week weg:P
    liefs, esther

  • 02 Juni 2005 - 15:30

    Fam Bloem:

    wat leuk weer een bericht van jouw te lezen. Johannes ziet uitkijkende geiten wel zitten. Hebben ze hangoren en wat is de kleur. Veel plezier met je verdere reis en fijn dat we zo mee kunnen geniieten

  • 02 Juni 2005 - 19:24

    Apie:

    wat gaaf!! Ik zie het helemaalvor me, en toch wil ik daar ook eens heen!! Vooral die uitkijkende geiten... Geniet ervan!!

  • 03 Juni 2005 - 12:45

    Broertje:

    hey zus,
    Leuk dat je mij ook eindelijk hebt toegevoegd. Klinkt allemaal best leuk, hier gaat alles goed, visjes leven nog en de wandelende tak geloof ik ook. ik heb al enig van jou achtergebleven spulletjes in dienst genomen dus dat komt ook wel goed.
    pink van je broertje

  • 03 Juni 2005 - 15:18

    Oma:

    enig om je website te lezen ,je krijgt bij teugkomst het beeldje wat ik heb gekocht in Ayjuthaya, en dat `gervuld`is en goudgeschilderd is door Lama Gawang.lief en hou je haaks ...Oma

  • 04 Juni 2005 - 12:37

    Annette:

    Uh brot, Wat heb je precies allemaal in gebuik? Toch niet m'n strings?

  • 05 Juni 2005 - 15:03

    Jan Roelof:

    Hallo Annette,
    Wat leuk om zo je reisverslag te lezen. Vandaag kreeg ik het adres van deze site van Oma Tonie. veel plezier tijdens je vakantie voordat je aan je stage begint. Wij zullen je reisverslag zeker volgen.
    het beste, groet van JR en Margreet.

  • 06 Juni 2005 - 06:32

    Anouk:

    Hee annette wat leuk dat je het zo naar je zin hebt. Ik vroeg nog laatst wat jij aan het doen was wist niet dat je al op stage was, krijg ook niet zoveel mee nu ik zelf ook weg ben. Heel veel plezier en ik spreek je als je weer terug bent xxxx
    Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 119002

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 01 Mei 2018

Mid-life retirement

18 Februari 2013 - 18 Februari 2015

Prince Edward Island

26 Juni 2011 - 17 Februari 2013

Europa

18 Juni 2010 - 07 April 2011

Werk in Hanoi 2010

11 Augustus 2009 - 06 December 2009

Werk in Hanoi 2009

30 Mei 2009 - 01 Augustus 2009

rondje Australie

20 Februari 2009 - 07 Maart 2009

Kungsleden

26 December 2008 - 31 Januari 2009

Indonesie

17 April 2008 - 20 December 2008

Werk in Hanoi

13 Augustus 1983 - 31 December 2007

Nederland

01 Juli 2007 - 30 September 2007

Rondje Noordkaap fietsen

19 Mei 2005 - 05 December 2005

ZO Azie + stage Can Tho

Landen bezocht: