Laatste vakantiedagen - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Laatste vakantiedagen - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Laatste vakantiedagen

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

11 Juli 2005 | Vietnam, Nha Trang

Hallo,

Ik werd opgehaald door de bus om een paar oude ruines te gaan bekijken (cham-beschaving) om mijn toeristisch verantwoorde bijdrage aan de dag te leveren, dus ik moest snel weg. Die dingen waren natuurlijk wel weer mooi enzo, er waren allemaal kerels van national geographic foto's aan het maken (beetje grotere camera's dan mijn dingetje), dus het was een beetje een zooitje , maar toch wel blij dat ik geweest ben.

Mijn vorige mailtje klonk misschien een beetje negatief, maar Vietnamesen zijn toch wel goeie mensen. Het is alleen even wennen aan de drukte na het overrelaxte Laos. En het land is ook echt mooi: erg mooie stranden, bergen, heuvels, rijstvelden, delta's, natuur... ze hebben het allemaal. De huizen zijn vaak erg kitsch en russisch-achtig. Allemaal erg smal en lang, omdat je vroeger belasting moest betalen naar de breedte van je huis. Een erg maf gezicht is het. Er rijden ook veel oude vrachtwagens, legertrucks en dat soort gespuis rond (en vraag me niet hoe, ze rijden hier allemaal zoals je normaal alleen in een computerspelletje objecten moet omzijlen en game-over niet zo'n heel groot probleem is).
Na Thailand, Cambodja en Laos kwam ik hier tot mijn stomme verbazing ineens een cathedraal tegen. Je hebt hier niet zoveel Wat's (de boedha-kerken waarmee de rest van zuidoost Azie bezaaid lijkt te zijn) maar meer paghodes, cathedralen en dingen daartussen in. Wel eens leuk voor de verandering. Wat's zijn best ok, maar eigenlijk lijken ze na een tijdje allemaal op elkaar. Maar waar mensen nou precies in geloven ben ik nog niet echt achter, volgens mij gewoon wat ze op dat moment het beste uitkomt. Ze eten hier (net als in Laos trouwens) baguettes (Franse colonie) en andere lekkere broodjes dus hoef ik niet meer de hele dag rijst en noedels te eten (wat echt fijn is na een tijdje). Ik denk dat ik het hier wel een tijdje vol ga houden (en lol hebben natuurlijk!!!)

Maargoed, even verder over mijn belevenissen. Na Hoi An ben ik naar Nha Trang gegaan (waar ik nu zit) en daar hebben ze echt een supermooi strand (blauwe lucht, wit strand, warm zeewater, blauw-groene zee, eilandjes op de achtergrond, enz. enz. ). Het water is erg helder (15 meter zicht ongeveer), dus lekker snorkelen in de zee voor het strand. Ik heb echt de mooiste visjes al gezien, en een enorme kwal vlak onder me. Na een dagje bakken en relaxen ben ik verder gegaan met mijn duikkursus en mijn oren hebben vandaag overleefd! Goede hoop dus dat ze morgen ook werken en dan heb ik eindelijk mijn open water cursus afgerond en mag ik legaal overal duiken. Onder water heb ik echt supermooie dingen gezien: koraal, slakken, een soort van zwemmende wandelende takken, super veel vissen (ik durf me niet aan de namen van die beesten te wagen aangezien ik geen gidsje bij me heb en jullie weten hoe goed ik ben in namen onthouden). Maar duiken is echt super!

Morgen nog een dagje relaxen en dan naar Saigon waar ik hopelijk mijn begeleider kan vinden om samen richting Cantho te gaan. Ben benieuwd.

Groetjes Annette

  • 11 Juli 2005 - 14:28

    Bloem Hijum:

    hallo annette wat fijn dat het duiken weer ging nu maar hopen dat de tweede dag ook gaat
    veel plezier met de laatste dagen

  • 14 Juli 2005 - 13:07

    Annette:

    Ik wilde even melden dat ik goed ben aangekomen op m'n stageadres en dat alles wel ok is. Ze zijn hier geen blanke mensen gewend, dus ik wordt steeds nagekeken, geholpen enz, maar mensen zijn in iedergeval eerlijk over geld. M'n begeleidster is ook erg ok.
    Alleen hotmail doet het hier niet, dus voor dringende dingen: annette.boerlage@wur.nl
    Groetjes en fijne vakantie voor de vakantiegangers onder u!

  • 14 Juli 2005 - 19:58

    Esther:

    zijn ze wel lánge mensen gewend? heb je ook al kennis gemaakt met je nieuwe werk? dikke zoen en liefs, esther

  • 15 Juli 2005 - 09:01

    Ton Van Portugal Nu In Italie:

    Ha die Annette, Het is erg leuk om je verhalen te lezen. Ik vind het ook erg knap dat je zoiets even doet. Het klinkt allemaal, om met je eigen woorden te spreken, supergaaf. Veel plezier en nu aan het "werk".
    Dikke knuffel van Ton.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 119014

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 01 Mei 2018

Mid-life retirement

18 Februari 2013 - 18 Februari 2015

Prince Edward Island

26 Juni 2011 - 17 Februari 2013

Europa

18 Juni 2010 - 07 April 2011

Werk in Hanoi 2010

11 Augustus 2009 - 06 December 2009

Werk in Hanoi 2009

30 Mei 2009 - 01 Augustus 2009

rondje Australie

20 Februari 2009 - 07 Maart 2009

Kungsleden

26 December 2008 - 31 Januari 2009

Indonesie

17 April 2008 - 20 December 2008

Werk in Hanoi

13 Augustus 1983 - 31 December 2007

Nederland

01 Juli 2007 - 30 September 2007

Rondje Noordkaap fietsen

19 Mei 2005 - 05 December 2005

ZO Azie + stage Can Tho

Landen bezocht: