Back to my second homecoutry :) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Back to my second homecoutry :) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Back to my second homecoutry :)

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

17 April 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het onbekende oefent een geweldige aantrekkingskracht op je uit…

(english below)

Zo begon mijn horoscoop in ‘de spits’ toen ik woensdagochtend bij mijn oma op de trein richting schiphol stapte. Wel treffend. Het zit namelijk zo, ik zit nu in Maleisië op Kuala Lumpur naar een mooie zonsopgang te kijken. Ik zal even uitleggen wat ik hier doe.

Na mijn fietstocht naar de Noordkaap ben ik als PhD’er (onderzoeker) begonnen in Wageningen bij de vakgroep Kwantitatieve Veterinaire Epidemiologie. Het in cijfertjes uitdrukken van de epidemiologie (berekening aan ziekteverspreiding) van dieren betekend dat. Ik doe specifiek onderzoek naar leverbot in geïntegreerde visteelt - veeteelt systemen in Vietnam, een zoonose die daar veel voorkomt(een ziekte die van dieren op mensen overgebracht wordt). Ik ga daar een wiskundig model over maken en alles wat in mijn model moet en niet in de literatuur staat door experimenten te weten komen om uiteindelijk uitspraken te kunnen doen over maatregelen om de ziekte te verminderen.

Om mijn onderzoeksgebied te bekijken en vast wat zaken te regelen ben ik nu op weg naar Hanoi, in het Noorden van Vietnam. Voor iedereen die ooit een transfer gaat doen in Kuala Lumpur, zorg dat er meer dan 6 uur tussen je vlucht zit en je mag naar buiten. Het is een beetje frustrerend om zo dicht bij de zee en stad te zijn maar binnen te moeten blijven. Palmbomen, Joehoe!! En de stewardessen op weg naar de Emiraten hebben allemaal precies hetzelfde hoofddoekje. Moest ik ook even kwijt :).

Maargoed, ik laat binnenkort nog wel weten hoe het gaat (ik ben ondertussen veilig aangekomen). Voor de mensen die mijn leven ietsje bijhouden, over 2 maanden ga ik naar Taiwan voor een congres en blijf ik nog een tijdje om te fietsen, hiken,duiken, surfen etc. , dit is dus wat anders…. 5 mei kom ik al weer terug.

Dear non-dutch friends,

At the moment I am doing a PhD in Wageningen University in Holland about a disease in Asia concerning human and fish. For this purpose, I am 3 weeks in Vietnam by now. If I have time, I’ll write something in English, but I’ll try at least to put some pictures in, that is always more interesting :). Cycling stories will not be here this time, hopefully next trip. Jenniina, if you are reading this, can you maybe send me your e-mail? I want to remain in contact with you, but I lost yours. I wonder how you and your baby are doing and how life is in Rovaniemi at the moment.

Groeten/best wishes,

Annette

• 17 April 2008 - 10:28

Mathieu:

Veel plezier

• 17 April 2008 - 10:34

Stephan:

Hey Annette!
    Jeetje..ik vind het wel jammer nooit meer gesquashed te hebben, maar het is gekte nu. In Mei hoop ik alweer ergens anders te wonen..
    Succes de komende tijd!

Groetjes

• 17 April 2008 - 10:46

Jisca:

Hey,
    Palmbomen... toe maar! Veel succes daar, en geniet er van :)

• 17 April 2008 - 11:47

Eline:

Hej Annette,
    Terug naar het al bekende land dus.
    Veel plezier daaro!
    Groetjes,
    Eline

• 17 April 2008 - 16:42

Jaap:

Hey,
    goed te lezen dat je goed bent aangekomen!! veel plezier en succes daar en 5 mei mag je me updaten over Vietnam! Eten is dan bij mij, wel zo handig in t centrum ;-)
    Groetjes, Jaap

• 17 April 2008 - 19:00

Katja:

Hey Annette,

Klinkt ingewikkeld wat je allemaal moet doen voor je werk zeg...Wat leuk dat je weer op reis bent. 23 mei gaan wij op vakantie en je raadt nooit waarnaar toe...Vietnam! Wij gaan vier weken backpacken en gaan na Vietnam ook nog naar Cambodja. Misschien heb je nog wat leuke tips voor ons??

Gr uit Heerenveen

Gerke en Katja

• 18 April 2008 - 16:43

Lizzy:

zo spreek ik je in de supermarkt en zo krijg een emailtje dat je plotseling weer aan de andere kant van de wereld zit... het wordt hoog tijd om een keer weer bij te kletsen als je terug bent... veel plezier voor de komende tijd :)

• 19 April 2008 - 08:59

Hans :

Hey Annette,

Veel plezier en deze keer niet weer van die enge ziektes oplopen hè. :) En misschien tot 5 mei, want er ligt een plannetje om weer eens naar wageningen te komen op bevrijdingsdag. Groetjes uut zeeland

• 23 April 2008 - 09:05

Ankla:

He Annette! KL heb ik ook onlangs bezocht, heb je ook de toerist kunnen uithangen en de Petronastowers kunnen bekijken? Succes met je onderzoek, zal wel zwaar worden ;)

x