woestijn - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu woestijn - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

woestijn

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

28 Juni 2009 | Australië, Alice Springs

Hey Allen,

Het is even geleden, maar no worries! We overleven alle brekkies op de barbies en dat soort ongein en hebben het nog prima naar ons zin.

Ik kan natuurlijk opscheppen over hoe mooi het hier is, hoe geweldig Tasmanie met Cradle mountain en port Arthur was, de great ocean road, de Grampions, Flinders Rangers, prachtige Uluru, Mt Olga, Kings Canyon etc. allemaal was, maar daar zal ik je niet mee lastig vallen.

In plaats daarvan neem ik je aan het handje mee de woestijn in. Het is niet heel warm hoewel het midden op de dag is, dus trek een fleace trui en een lange broek aan. We staan in het rode zand. Het zijn geen zandduinen, maar overal om ons heen is het zand een beetje begroeid met hier en daar een struikje. Verderop is een koeienkraal, leeg nu, maar je kan je voorstellen hoe ze hier een paar keer per jaar met paarden de koeien opdrijven om ze te brandmerken. Het ruikt zo lekker hier. Het ruikt naar heet zand, het soort zand wat je ruikt na een middagje paardrijlesgeven in de buitenbak bij 30 graden. Je neusgaten vol met zand, je zweet ook bedekt met een laagje zand. Zo warm ruikt het zand, hoewel het dus helemaal niet warm is. Het begint zachtjes te regenen. In de woestijn, en wij zijn erbij! De eerste druppels verdwijnen snel, het droge zand kruipt in de druppels. Maar het blijft regenen en het zand wordt echt een beetje vochtig. De planten om ons heen zijn best groen, het heeft dus meer geregend afgelopen tijd.

Ik laat je hand los om een handjevol zand op te pakken. Ik laat het door mijn vingers heen stromen in de wind. Alleen de bovenste centimeter is nat, verder is het nog steeds droog rood zand. We kijken hoe het wegwaait in de wind. We gaan nog even op zoek naar een ringslang, of een stony lizard, maar het is hopeloos met dit weer, voor hun is het te koud. De woestijn om ons heen echter is prachtig. Allemaal interesante plantjes en bloemetjes.

Het is tijd om te gaan, ik draai me om en loop terug. Leuk dat je even mee was!

Groetjes,
Annette

  • 28 Juni 2009 - 12:52

    Inge:

    Hoi Meis.
    Wat een heerlijke reis en een leuk verhaaltje.
    Dank je wel en heel veel plezier!!!!!!!!!!!
    Veel liefs, Inge

  • 28 Juni 2009 - 12:54

    Fam Bloem:

    He hallo Annette
    Wat geweldig om mee te zijn in de woestijn
    Gisteren was het Concours hippique in Dokkum..........Je kon er niet bij zijn en Beppe vond het ook te veel. Ze kwam bij ons kijken op een geitenkeuring . Ook leuk
    Tsjikke is geslaagd voor VMBO T, Nu straks op naar de opleiding dierenartsassistente Een groet vanuit een warm Friesland. Tante Siem en de rest

  • 28 Juni 2009 - 14:18

    Jan Roelof:

    Oh wat spannend dat je nu in Alice Springs bent. Dat stadje heeft altijd tot mijn verbeelding gesproken, en ik vond het nog mooier dan ik me voorgesteld had. Als je dit leest en nog steeds in Alice bent, dan raad ik je aan ook het reptielen museum in Alice te bezoeken. Het flying docters museum vond ik minder. Je zult ook Uluru wel bezoeken. Veel plezier.
    roet van JR

  • 28 Juni 2009 - 14:53

    Lodey:

    Wat een "koude" woestijntocht; we hebben hier 30 graden en een "warme" rivier. Guus was op bezoek, met een skelet van een aalscholver! Z'n ouders kwamen bij ons midzomertaart eten. Doei, Lodey en de van Dongerens

  • 28 Juni 2009 - 14:54

    Jaap:

    Jeetje, wat leuk zo'n woestijnverhaal. Grappige is dat ik onlangs in mn cursus Journalistiek heb geleerd hoe je iemand een verhaal in trekt. Dat lukt jou dus al zonder cursus :-). Hulde! ;-)

    Veel plezier nog en groetjes aan Rianne!

    Jaap

  • 28 Juni 2009 - 15:41

    Marjolijn:

    Zo te horen gaat alles super daar in Australië. Bedankt dat we even mee mochten ;-).....

    Veel liefs uit Wageningen
    Marjolijn

  • 28 Juni 2009 - 20:22

    Ankla:

    Erg leuk geschreven,geniet ervan!

    Groetjes Ankla

  • 29 Juni 2009 - 05:58

    Wilma:

    Leuk verhaal! Nog heel veel plezier!

    Groetjes
    Wilma

  • 29 Juni 2009 - 07:35

    Elma:

    Wow

  • 02 Juli 2009 - 12:33

    Mariska:

    Supergaaf! Ik ben zo jaloers ;-). Ik verlang er ook weer naar als ik jouw verhalen lees. Heerlijk. Geniet er maar goed van meis. Veel plezier!

    Groetjes, Maris.

    PS: met Paul en de vissen alles goed. En je kaktus heeft zo mooi gebloeid. Ik heb er foto's van gemaakt.

  • 07 Juli 2009 - 11:11

    Ruud:

    Laat me je even aan de hand meenemen over Engelsmanplaat. Net 10 minuten gelden uit de Nordkapp gestapt na een heerlijk stukje hobbelpaardvaren (stroom tegen wind). We kijken, terwijl de wind met een lekker krachtje 4/5 blaast, in oostelijke richting naar Schiermonnikoog en zien voor vandaag de eerste, en tevens laatste, zeehond van de dag. Over anderhalf uur steken we over in de richting van de vuurtorens van Schier. Even de westkant verkennen. Ik laat je hand even los om een handje zand op te pakken. Geel/beige van kleur en enigszins gezouten. Er komt een baby krab van nauwelijks een centimeter voorbij, deels lopend, deels door de wind over het zand geblazen. Ik laat het zand door m'n vingers glijden. Tijd voor een lekker bakkie koffie, een broodje en slap ouwehoeren met Frank.
    Ga je de volgende keer ook mee? (gaan we een handje zand pakken op Simonszand).

    Tot dan.

  • 08 Juli 2009 - 07:36

    Fenna & Fred:

    G'day Annette,
    Ik neem aan dat jullie niet meer in Alice zijn. Ik vraag mij af waar jullie nu zijn? Fred en ik verheugen ons erop dat jullie bij ons een paar dagen komen logeren in Brisbane.
    See you soon - Groetjes van Fenna en Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Annette
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 118991

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 01 Mei 2018

Mid-life retirement

18 Februari 2013 - 18 Februari 2015

Prince Edward Island

26 Juni 2011 - 17 Februari 2013

Europa

18 Juni 2010 - 07 April 2011

Werk in Hanoi 2010

11 Augustus 2009 - 06 December 2009

Werk in Hanoi 2009

30 Mei 2009 - 01 Augustus 2009

rondje Australie

20 Februari 2009 - 07 Maart 2009

Kungsleden

26 December 2008 - 31 Januari 2009

Indonesie

17 April 2008 - 20 December 2008

Werk in Hanoi

13 Augustus 1983 - 31 December 2007

Nederland

01 Juli 2007 - 30 September 2007

Rondje Noordkaap fietsen

19 Mei 2005 - 05 December 2005

ZO Azie + stage Can Tho

Landen bezocht: