Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Vietnam

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

09 Juli 2005 | Vietnam, Hoi An

Hallo,

De grensovergang met Vietnam was ongeveer de grootste smokkelroute die er bestaat. De Vietnamese douane werd aardig wat betaald en bij het uipakken in Vietnam werden er allemaal zeer verdachte pakketjes naar boven getoverd en ook een paar grote ivoren slagtanden. De tocht zelf duurde ongeveer 14 uur, waarop we in een volgepropte bus lekker knus tegen elkaar aan (ik en m'n vietnamese buurman zonder voortand)naar de erg mooie omgeving konden kijken.

Momenteel zit ik dus in Vietnam, waar ik de nodige scams al heb ontweken (en volgens mij de onnodige uitgaven nog redelijk heb weten te beperken) hoewel de Vietnamesen allemaal erg slim zijn en bijna allemaal achter je geld aanzitten. Maar als je alles beantwoord met een berustende glimlach en gewoon weg loopt bereik je hier aardig wat.

Van Phonsavan in Laos zijn we naar Vinh in Vietnam gegaan en gelijk doorgereisd naar Hue. Daar hebben we onder andere oude tombes van dynastieen bekeken. Een koning woonde er met zijn 103 vrouwen en ontelbare concubines (Hij had geen nakomelingen en dat lag natuurlijk niet aan hem :)). Dit was echt een van de mooiste vergane plaatsen die ik tot nu toe heb bezocht. Er hing echt een supersfeer en het was echt mooi. Overal waren mensen aan het verstoppertje doen, kinderen aan het ouhoeren. Er waren hele mooie lelie vijfers met rotsformaties in het midden en huisjes op palen erin waar de koning dan gedichten voorlas aan zijn vrouwen. Het was echt lekker om daar gewoon te zitten en alles in je op te laten nemen. Wel een beetje jammer dat 200 man vroeger verplicht dit moesten bouwen en daar aardig in afgebeuld waren, maar elk voordeel heb z'n nadeel.

Ik moet weg, volgende keer meer.

Annette

  • 09 Juli 2005 - 08:45

    Bloem Hijum:

    hallo annette wat beleef je heerlijke dingen . de familiedag is een week geleden uitbundig gevierd we hebben wel jouw korfbaltalenten gemist maar genoten met wie er wel waren. vandaag gaan frank en inge richting frankrijk we hopen dat ze ook een heerlijke week hebben. groeten van ons allevier

  • 09 Juli 2005 - 10:10

    Broertje:

    ik heb het huis dus lekker alleen :P

    Moet ik nog meer zeggen :D

  • 09 Juli 2005 - 11:08

    Haagse Neef (RXB):

    Hoi nichtje,

    Ik heb eindelijk je log volledig gelezen. Wat een belevingen allemaal. Fijn dat we op deze manier al wat verhalen kunnen lezen over je belevenissen.

    Raoul

  • 09 Juli 2005 - 13:07

    Aukje:

    hoi Annette,
    Eindelijk na onze vakantie, in Schotland, je berichten gelezen.
    Wat heb je al veel beleefd.
    Hoe is het leeftempo in Vietnam???
    Leuk dat je veel mensen tegen komt waar je dan verder mee reist.
    Je leert op deze manier het land goed kennen en je komt in onverwachte situaties terecht.Marije komt vandaag terug vban scoutingkamp met veel blubberwas. heeft veel regen gehad dus.Gaat nu lekker lui vakantie houden. ik ben bezig met het inplakken van onze vakantie foto's, en alweer aan het werk, wat heel leuk is om te doen maar vak. is ook uitstekend.
    tot horens groet Aukje

  • 09 Juli 2005 - 14:06

    Lizzy:

    echt supertof wat je daar allemaal aan het doen bent zo alleen ;)... sportief en cultureel, en nog steeds niet uitgekeken? ben benieuwd naar je volgende avonturen en natuurlijk je stage die er toch zit aan te komen

  • 09 Juli 2005 - 17:43

    Esther:

    hej meissie
    lekker weer?
    wij op het reelaer niet echt. heb blaren op mn kont. ga zo eerst de paarden knuffelen (eerst jou berichtjes lezen;)) en daarna douchen en slapen. uitgebreider verslag volgt. dikke zoen en veel liefs, esther

  • 10 Juli 2005 - 13:56

    Annette:

    Jo Ez,
    vergeet niet om Knoet een hele dikke knuffel van me te geven en doe hem (en de andere paardjes ook) de groetjes van me en zeg maar dat ik volgend jaar weer langs kom. Op wie rijd je eigenlijk?

  • 10 Juli 2005 - 15:26

    Lior:

    Hoi Annette, wat een verhalen. Klinkt echt leuk, ik zou wel willen dat ik ook in Vietnam nu zat!

    Groetjes,

    Lior

  • 10 Juli 2005 - 16:56

    Cees Van Nieuwenhuijsen:

    Beste Annette,

    Eindelijk je adresgegevens van Ei ontvangen,en kan ik dus eindelijk meekijken wat jij allemaal daar "uitspook". Zo te lezen geniet je van al het moois in Vietnam. Mis je de Hollandse paarden al een beetje? Groeten Cees en ik blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 118905

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 01 Mei 2018

Mid-life retirement

18 Februari 2013 - 18 Februari 2015

Prince Edward Island

26 Juni 2011 - 17 Februari 2013

Europa

18 Juni 2010 - 07 April 2011

Werk in Hanoi 2010

11 Augustus 2009 - 06 December 2009

Werk in Hanoi 2009

30 Mei 2009 - 01 Augustus 2009

rondje Australie

20 Februari 2009 - 07 Maart 2009

Kungsleden

26 December 2008 - 31 Januari 2009

Indonesie

17 April 2008 - 20 December 2008

Werk in Hanoi

13 Augustus 1983 - 31 December 2007

Nederland

01 Juli 2007 - 30 September 2007

Rondje Noordkaap fietsen

19 Mei 2005 - 05 December 2005

ZO Azie + stage Can Tho

Landen bezocht: