Goteborg-Stockholm - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Goteborg-Stockholm - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Goteborg-Stockholm

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

21 Juli 2007 | Zweden, Uppsala

Hoi Allemaal

Na Nossebro zijn we doorgekacheld naar Miriam, een studiegenootje van me die paardengedrag bestudeert in Skara. Erg gezellig natuurlijk en lekker weer even de was gedaan. Vanaf daar begon de zon ook fanatiek te schijnen wat fietsen toch wel een stuk leuker maakt. Het Zweedse landschap draagt daar zeker aan bij. Soms nemen we 'snelle' routes, over grotere wegen. Soms ook een shortcut over onverharde weggetjes. Vooral dat laatste is natuurlijk super. Onder Katrieneholm was het erg mooi fietsen, de heuveltjes waren perfect voor de actieve mountainbiker, naar beneden gaan werd weer leuk omdat je wat vaart kon maken en daardoor lekker het volgende heuveltje al half gehad had. Denk daarbij nog even bossen om je heen, meertjes, na 5 km bos een huisje waar ineens enorm veel gitaarmuziek uit komt. Dan weer 7 km bos met reeen, slangetjes, veel vogels en mooie bermbloemen, waarna ineens een paar graan en 'gele bloemetjes velden (waarvan ze olie maken, hoe heet dat nou, ze ruiken enorm lekker...)' tevoorschijnkomen met daaraan een idillisch boerderijtje met wat paarden aan een meertje... Wat van die korstmosrotsen ernaast om het helemaal compleet te maken :). 's Morgens wakker worden door een plons in een meertje... Wat wil een mens nog meer...

De weg voor Stockholm was weer hard werken, enorm irritante heuvel
s waarbij we ook nog wind tegen hadden. Ons gemiddelde ligt trouwens op de 17 km/uur, met bepakking is nog eens wat anders dan racefietsen... Nu dus nog een veel lager gemiddelde.
Gelukkig maakte Stockholm zelf alles weer goed, een leuke, gezellige stad met veel sfeer in Gamla Stan (oude stad) waarbij je bijna de paard en wagens nog over de kinderkoppen kan horen hotsen. Foto's komen zeker ooit nog eens, of kom ze later maar eens bekijken. Even ook toeristisch gedaan (het royal palace was zeker de moeite waard) Ow, en ik heb nog een kano gezien in een botenmuseumpje die precies leek op die die pap voor mam heeft gemaakt... ik heb wel een fototje pap, t is echt sprekend.

Momenteel zitten we in Uppsala, op weg naar Umeå waar m'n tante woont. Ik denk dat het volgende week maandag ongeveer wordt, maar we bellen wel als we in de buurt komen, Lo, Rob, Jorinde en Frida. We kunnen de aardbeien en bosbessen al ruiken :).

Groetjes,
Annette

• 21 Juli 2007 - 21:53

Pieter:

Heey Annette,

goed dat je nu goed weer hebt! Leuk om over je ervaringen te lezen, veel succes verder!

Pieter

• 22 Juli 2007 - 07:45

Laura:

Ha die Annet!

Zo te horen gaat dat wel goed met jullie, leuk joh! Ik ben maar gewoon aan het doorbikkelen, zelfs Oenkerk af moeten zeggen ivm scriptiestress...
    Maar ik heb begrepen dat Victor als een heus paradepaard voor een 2-wieler heeft gelopen. Dus misschien heb je toch wel gelijk: 'Tis gewoon 't beste paard van stal!' ;-)

Ciao!
    Lau

• 22 Juli 2007 - 07:56

Esther:

heyy
    koolzaad, dat zo ontzettend lekker ruikt!
    de paardjes missen je!
    kus, esther

• 22 Juli 2007 - 10:33

Miriam:

Hoi hoi!

Jullie hebben flink doorgefietst, al in Uppsala, inclusief Stockholm bekeken...rust heeft jullie goed gedaan ;)

Ik vond het super gezellig dat jullie langskwamen, veel succes op jullie weg naar het hoge noorden!

groetjes, Miriam

• 22 Juli 2007 - 10:33

Jaap:

Hey Annetje,

Leuk zo al je verhalen! Zo te lezen vermaken jullie je prima :-) Trouwens, niet te veel over de was beginnen, je weet waar dat toe kan leiden ;-)

Succes en veel plezier nog!

Jaap

• 22 Juli 2007 - 11:43

Jan Roelof:

Hallo Annette en Rianne,
    Mijn computer is net gerepareerd en nu ben ik ook aangesloten tot je fanclub.
    Rustig doorfietsen meisjes. Elke meter brengt je dichterbij je doel. Zo te lezen vergeten jullie niet onderweg ook van jullie tocht te genieten. Dat is het belangrijkste. Wat doen jullie het ´s avonds. Slapen jullie in een tent en koken jullie je eigen potje, of klop je aan bij een boerderij.
    Groetjes van JR

• 23 Juli 2007 - 06:55

CIDC Rob:

Uiteraard koolzaad zoals je al gelezen hebt. De polders stonden er vroeger (toen ik nog jong was) vol mee. Umeå is heel mooi. Ik ben er in 1977 voor mijn werk op de universiteit nog geweest. Als het kan moet je de waterkrachtcentrale opzoeken. Vooral de omgeving is indrukwekend. Sterkte verder en de groeten. Rob B.

• 23 Juli 2007 - 09:05

Ton Van Der Weerd:

Ha die Annette,

De verhalen klinken weer goed. Als je op de terugweg nog langs bekende korfballers wilt gaan, probeer ze een stimulans te geven om er vol tegenaan te gaan.

Groetjes, Ton.

• 23 Juli 2007 - 11:17

Broertje:

Hey zusje,

klinkt goed. Ik neem aan dat er enorme hoeveelheden jam voor je lieve broertje mee teruggenomen worden.

Het is ZO niet eerlijk dat jij meer zon hebt dan wij hier? Hier ist echt nogal matig.

Groeten,
    Broth

• 23 Juli 2007 - 18:52

Lodey:

tot over een week!
    willen jullie TWEE gastenkamers?

• 23 Juli 2007 - 22:00

Tobias:

Heej Annette,
    Super dat jullie al zover zijn opgeschoten. Zou zeggen neem het mooie weer onderweg mee! Hier is het meer skiweer dan fietsweer dus dat heb ik dan ook maar keertje gedaan:). Succes verder met de reis en blijf genieten!!

Groeten van Doown Under