Regen in Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Regen in Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Regen in Riga

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

19 September 2007 | Letland, Riga

Heyhey,

Tot nu toe bevallen de baltishe staten erg goed. Mensen zijn weer ongelovelijk vriendelijk en nodigen ons bij slecht weer zelfs uit binnen te slapen. Estland was een echt land in opbouw, terwijl Letland nog wat meer een rommeltje lijkt. Er zijn hier ook veel minder Letten (iets van 50% van de bevolking) en het Engels is ook minder.

Bij Hens was het supergezellig. Hij heeft ons veel over het land geleerd en een gezellige rustdag bezorgd. Midden op de dag bier drinken aan een watertje midden op het platteland rond Valmiera, wie wil dat nou niet? Of lekker muziek luisteren in het raam in de zon 3 hoog in een echt betonnen appartement...

Riga is tot nu toe vooral regen. De stad is mooi maar heeft minder dat gezellige sfeertje van Talin. We zitten in een hostel met lange trappen en kroonluchters, wat prima bij de sfeer van de gotische huizen past. Gisteravond hebben we op een pleintje heerlijk onder parasollen in de regen naar life jazz muziek zitten luisteren. Echt genieten. Die mannen (piano en saxofoon) waren echt enorm goed en ze vonden het prachtig dat 2 van die jonge meiden zo zaten te genieten van hun muziek.

Nog even een rondje fietsen hier en dan op naar Vilnius, eens kijken wat dat te bieden heeft (hoofdstad van Litouwen).

Annette

• 19 September 2007 - 08:15

Broertje:

hey zusje,

Gister zei jildou (vriendinnetje) nog tegen me dat ze mn zus ook nog eens wou zien. Zei ik, met tranen in mn ogen, dat ik dat ook wel weer eens wou.

Mischien beetje teveel drama maar heb wel zin om weer eens buiten rond een vuurtje te zitten. De meest mislukt-gelukte pannekoeken van NL (minstens) te maken.

Mischien wel handig dat het daar veel regend, want dan schrik je hier tenminste niet zo erg. Volgens mij heeft NL geen zomer gekend dit jaar.

Ben trouwens heel jaloers. Wil ook livejazzmuziek in Talin :(

That's it. moet weer gaan. Maar tot snel.
    Broertje

• 19 September 2007 - 08:17

Broertje:

O ja,

Hoe snel ben ik met mn reactie. Wou ik nog wel even mijn PROPS voor hebben. Nog voor ik een mail ontvangen heb.

Lees ik trouwens goed dat je blij was in een betonnen huis te zitten???

• 19 September 2007 - 16:10

Elma:

Hoi Annette,
    ik heb nog niet vaak gereageerd, maar heb wel je reis gevolgd. Het is echt een pracht reis zo te lezen. Ik heb ook veel respect voor jullie dapper trappen.
    Hoop wanneer je terug bent toch de geplande barbecue (of iets anders samen te eten, wanneer het weer het niet toe laat) te organiseren. En dan van jouw vakantie verhalen te genieten. Tot over een paar weken? En anders volgen we je nieuws wel uit andere delen van de wereld. groetjes elma
    ps ook groetjes van Arie.