Talinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu Talinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

Talinn

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

12 September 2007 | Estland, Tallinn

Hey,

Aangezien een visa voor Rusland wat te lang duurt, hebben we toch maar de 'Linda line' supersnelle speedboot naar Talinn genomen om dit mooie middeleeuwse oude stadscentrum met een bezoekje te vereren. We waren de pier nog niet af of we kwamen de middeleeuwse stadsmuren al tegen en daarbinnen als een van de eerste uithangborden het city bike hostel. Nou, wat wil een mens nog meer...

Gister genoten van het zonnetje, vandaag van de regen, maar toch even lekker rondgestruind, wat musea bekeken, lekker gegeten, nog meer rondgestruind, uitgeslapen. Dat soort dingen die 'gewone' (niet overdreven ver fietsende) mensen tijdens hun vakantie meestal doen. Enuh... dat is ook best leuk, vooral in zo'n charmant stadje. Maaruh.. morgen gewoon weer op de fiets, opweg naar Hens die het bier/wijn al koud heeft staan (tja, en daar ga je harder van fietsen).

Nog even een leuk feitje, vlak voor Helsinki zijn we de 5000 km grens gepaseerd. (Tja, als we nu toch maar rechtdoor waren gefietst... volgens mij hadden we India al gehaald. Maargoed, Scandinavie is een leuk beginnetje :D.)

De plannen zijn vooralsnog Talinn-Hens(Valmiera)-Riga-Warschau-trein/bus Nederland. Maarja, je weet het nooit bij ons, misschien zeg ik m'n baan wel op en slaan we zuidwaards af richting Wit Rusland :). Vooralsnog Talinn dus.

Groetjes,
Annette

PS Leuk al die reacties, ga zo door!!

• 12 September 2007 - 18:17

Ton Van Der Weerd:

Hey Annette,
    Het gaat zo snel met jullie dat je haast zou denken dat je toch een motortje bij je hebt. Heb je trouwens nog bij Vada nagevraagd of kun je dat pas als je terug bent.
    Succes verder, Ton.

• 13 September 2007 - 07:02

Annette:

Ik ga dat pas regelen als ik terug ben, het lukt zo echt niet. Sorrie

• 13 September 2007 - 12:55

Renny:

Zo,zo. Je komt langzamerhand weer in de bewoonde wereld. Slapen in hotels, veel op internet, 2 verhalen in 1 week. Het lijkt wel vakantie :>) Hoop voor jullie dat het nog een beetje nazomer wordt. Dan kun je van Warschau ook nog doorfietsen. Is dan nog maar 2 weken :>)

Groetjes en veel fietsplezier,
    Renny

• 14 September 2007 - 06:28

Josee Rotmans:

hoi annette,
    reed gisteren op weg naar mijn vader langs wageningen en las op de verkeerborden dat er weer eens aan de weg "getimmerd" word. Verkeershinder enzo. Misschien ook een goed excuus om voorlopig nog maar weg te blijven?????
    Groetjes van ons allen.

• 14 September 2007 - 14:25

Stephan:

wow, 5000km! Respect, ik vond het met de auto al veel ;)
    Hopelijk heb je nog fut voor een potje squash als je terug bent, hehe.
    Veel plezier nog!
    Groetjes, Stephan

• 16 September 2007 - 11:22

Jaap:

Hey Annetje,

Ook nog de Baltische Staten door! Goed zeg :-) Ik ben net weer terug uit Zweden/Denemarken, gewoon met vliegtuig, voel me wel een beetje een lui varken ;-)

Succes!!

Jaap