We zijn er bijna... - Reisverslag uit Kautokeino, Noorwegen van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu We zijn er bijna... - Reisverslag uit Kautokeino, Noorwegen van Annette Boerlage - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna...

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

09 Augustus 2007 | Noorwegen, Kautokeino

Hey,

Allereerst gefeliciteerd broertje!!! Pink van je zus :).

M´n tante heeft ons lekker verwend en zelfs mij en m´n nichtjes getrakteerd op een tochtje met ijslanders door het mooie zweedse bos. Ik sleepte met m´n voeten door de bosbessestruiken (Nipa was niet zo groot) maar toch genoten en zelfs een toltje gedaan. Heerlijk weer even rijden, dat heeft een mens toch nodig af en toe. Helaas was het weer tijd om afscheid te nemen, maar ook leuk, want nu begon echt de tocht naar boven.

Zodra we officieel in Lapland waren werden we al overspoeld door rendieren op de weg. Ze hebben nul respect voor auto´s, die kunnen toeteren wat ze willen. Fietsers daarentegen...

De wereld wordt steeds leger om ons heen. Je zag de naaldbomen schraler worden en ondertussen zijn ze helemaal verdwenen. De wegen zijn 100 km van plaats naar plaats met onderweg 2 zandpaden als afslagen en misschien 1 plaatsje waar ongeveer 5 huizen staan. Het uitzicht is echt super. Zo mooi en leeg.

De poolcirkel was ook al snel gepaseerd en ineens waren we Zweden uit. Een nachtje Finland en nu al weer in Noorwegen. Het wordt wat heuvelachtig en je ziet voornamelijk nog berken en gelukkig ook nog wat bosbessenplantjes. De enorme sompige vlaktes hebben plaats gemaakt voor meer zandheuvels met meertjes ertussen. Ow, en we hebben ook al kraanvogels gezien. Slapen doen we vaak waar het uitkomt, meestal in de buurt van water zodat we ons kunnen wassen. Knoetje-technisch gezien is het handig om niet in de schemering pas je tent neer te zetten (zijn we al achter gekomen ;)).

Gister zijn we 1 km voor de Noorse grens de 3000 km gepaseerd. Joehoe!!! De temperatuur was toen 30 graden, dus bij elke pause was het toen even een plons nemen in een meertje om het zweet er af te wassen en af te koelen. Vandaag is het al weer iets beter, rond de 25 :). Het is niet normaal hoor, de locals zitten ook allemaal foto´s van de graden-bordjes te maken...

Volgens de berekeningen gaat 13 augustus op de Noordkaap lukken, maaruh... dan moeten we wel weer eens verder....

Groetjes,

Annette

• 09 Augustus 2007 - 13:29

Wilma:

Hoi!

Hey, jullie hebben beter weer dan hier in NL (regen en wind als ik naar buiten kijk).

Op naar de Noordkaap, succes en veel plezier!!

Groetjes Wilma

• 09 Augustus 2007 - 14:21

Eitje:

He blondje, wel gaaf daar zeker, ik ben jaloers hoor. Is toch wel wat anders dan 2 wkn Turkije. Maar daar wordt je wel minder moe van haha. Veel plezier nog.
    Enne as dinsdag beginnen de trainingen weer he! Dus effe doorfietsen, Xei.

• 10 Augustus 2007 - 20:01

Oma:

ik beleef weer helemaal onze tocht naar de Noordkaap.Dag en nacht zon,ruimte geen mens te zien, hele kleine piepende vogeltjes,veel muggen en een keer drijfzand.Er is een gezondheidsbad voor paarden met spierproblemen,ontwikkeld.

• 11 Augustus 2007 - 05:29

Jaap:

Hey bikkel,

Goed bezig! Mooi dat het allemaal naar wens en volgens tijdschema verloopt. Succes en geniet er van!

Groeten vanuit de andere kant van de wereld!

• 11 Augustus 2007 - 12:39

Mariska:

Heej Annette!
    Wow, wat een prestatie, jullie zijn er bijna, op je verjaardag nog wel straks, gaaf man! Mooie foto's, en je verhalen zijn heerlijk om te lezen.
    Het gaat goed hier in Wageningen, het is inmiddels wat beter weer dit weekend. Misschien nog eens zwemmen in de Rijn :).
    Met Paul en de vissen gaat het uitstekend! Ze missen je wel hoor, ik moest de groetjes doen van Paul en zeggen dat het je goed gaat.
    Groetjes aan Rianne en veel plezier!

Liefs, van Maris.

• 12 Augustus 2007 - 16:17

Lodey, Rob, Jor, Fri:

Alvast van harte, hopenliijk zijn jullie er? Helemaal op het noordelijkst!
    Veel plezier op de weg naar het zuiden,
    Kram van ons alle 4. (kram=omhelzing)

• 12 Augustus 2007 - 21:01

Oma & Hilco:

Hey annet,

alvast gefeliciteerd met je verjaardag van oma en mij. Ik ben nu in houten want ik stap morgen in utrecht op de bus naar kroatie. Hoop dat ik het daar bijna net zo leuk krijg als jij, alleen een stukje minder intensief aan mn conditie hoef te werken.

Veel plezier nog op je terugweg. En je cadeautje ligt op je te wachten als je terugkomt (hoop ik).

Veel liefs,
    Je oma en broertje

P.s. we verwachten ontzettend veel foto´s als je terug bent

• 12 Augustus 2007 - 21:04

Broertje:

Natuurlijk een pinktje terug zus

liefs

• 12 Augustus 2007 - 21:40

Ruud:

Hoi Annette en Rianne.

Annette hartelijk gefeliciteerd. Hopelijk een Noordkaap-verjaardag. Dat kan niemand je dan meer afpakken.

We houden elke dag de berichten in de gaten.

Veel succes en groeten van ons allemaal uit Wijckel.

• 13 Augustus 2007 - 05:15

Marjolijn:

Hey Annette,

Van harte gefeliciteerd!! Ik hoop dat het gelukt is om vandaag de Noordkaap te bereiken...

Veel groetjes,

from the family in Järvträsk

• 23 Augustus 2007 - 21:41

Tobias:

Heej Annette (en Rianne),
    Klinkt wel supermooi die verhalen en ook nog (te) warm weer:). Dacht dat het daar wel koud zo zijn. Zelf net terug van rondreis met Susan en Jaap, echt supermooi land hier, een aanrader om op je lijstje te zetten:). Succes verder en veel plezier!
    Groetjes, Tobias